Idag har jag pausat. Aktivt pausat. Hade egentligen en festival inplanerad, men när jag vakande imorse kände jag: Nej. Inte idag.

Det har varit en lång vecka.

När jag vakande imorse ja… Klockan 5.07 to be exact. Ja jag antar att man har sig själv att skylla lite grann när man ger sin far en iPhone i födelsedagspresent men klockan FEM är väl ändå lite tidigt att ringa, även om det är med Viber och gratis. For future reference pappa… Just sayin’…

Intressant det som händer i huvudet när man vaknar på det sättet… Den mer rationella delen av hjärnan resonerar att pappa sitter och leker med telefonen och råkar ringa upp av misstag. Dessvärre är den mindre rationella delen, den som tydligen leder hjärnverksamhet i nyvaket tillstånd kl 5 på morgonen, väldigt snabb att spela upp alla tänkbara (och otänkbara) olycksscenarior som skulle kunna ha fått pappa att ringa denna tid på dygnet… Katastrofberedskap?! Den rationella delen av hjärnan hade såklart (och som tur var) rätt men sömnen var redan försvunnen. Fick dock live-uppdateringar från Eurovision i och med detta… Riktigt grymt att Loreen vann! Heja Sverige!:)

Ja tidig morgon alltså, men resten av dagen har jag bara tagit det lugnt. Lunch på stranden, promenader (ja plural på den) och avslutning med solnedgång… Allt detta och jag har inte lämnat Odo. En dag som denna är det lätt gjort att glömma bort att man faktiskt bor här och inte är på semester…

