Utsikt över grannarnas tomt:

20120218-154929.jpg

Varför får jag ständigt känslan av att stora delar av min omgivning här är på låtsas? Designad och förfinad? Mangafied (påhittat ord, ja)?!

Till och med när det snöar så känns det på nått sätt som att det görs på ett väldigt japanskt sätt, romantiskt och gulligt… Lite som om man befinner sig i en av Hayao Miyazakis filmer… En tecknad värld alltså!

Gigantiska fluffiga snöflingor dalar långsamt ner… De är flera centimeter stora! Det är ju såklart riktigt fint (trots att jag sedan länge är inställd på vår) men så överdrivet på nått sätt… Jag förstår självfallet att det är en orimlig tanke, att japanerna skulle designa sitt eget väder (och många hade nog velat ta sig ett snack med den ansvarige om regnperioder, tyfoner och löjligt hög luftfuktighet) men ibland kan man inte låta bli att undra! Man slutar ju liksom aldrig att förundras i det här landet…

Sen att det nu är så kallt inomhus att maten fryser till is i kylen är väl sånt man får ta som en… bonus?!

Min stackars aloe vera, i vinterskrud:

20120218-155631.jpg

