Tillbaka i Fukuoka full av energi och motivation (även om det kanske dämpas lite av jet-laggen just nu…) Det här har nog varit den bästa semestern någonsin tror jag! Receptet för en lyckad resa brukar ju innehålla trevliga människor, bra boende, god mat och bra väder… Den här resan får helt klart 5:or i de tre första kategorierna (vädret kan vi väl hoppa över)…

Bättre boende och mat blir det ju knappast än när man bor hemma… Hade verkligen längtat efter svenskt hemlagat (och uppvärmda hus)!!!

Personerna jag har träffat har jag ju fått valt helt själv…:)
Familjen: Mamma, Pappa, Mormor, Farmor, Gustav och Amanda! Allt som behövs för att man ska känna sig hemma! Klassisk familjejul!:)

Sen har jag ju försökt att träffa alla vänner jag bara kunnat! Första dagarna kom efterlängtade Sara upp till Örebro! Långa promenader, skitsnack och Juloratoriet med Örebro Symfoniorkester!
Några pubbesök kring jul: Klas och Jon med vänner, Hela Gustavs grabbgäng, Josefin och Mats! Skoj skoj!
Snabbvisit i Falun hos Magnus och Wille, som såg ut att må som en prins! Mys!
Långhelg och nyår i Stockholm! Så kul! Ewa och Viktor hade fixat stort galej med 120 gäster (många gamla kändisar från gymnasietiden)! Hade även en fantastisk dag med älskade Jonna! Och som ett körsbär på toppen kom Hanna upp till Stockholm för att fira in det nya året med mig!:) Vilka vänner jag har! Saknar er redan!

Det var tre späckade, men faktiskt ostressiga veckor hemma i Sverige. Jag och mamma avslutade det hela med härliga dagar hos Maggan i Linde på Gotland medan pappa äntligen fick åka skidor uppe i Harsa! Riktig semesterkänsla trots stormar och allmänt skitväder…

Att jag skulle ta mig från Gotland till Fukuoka mer eller mindre i ett svep betydde ju att hemresan blev en ganska utdragen historia… Trots allt gick det smidigt (och jag delade plan med självaste Robert Wells, bara en sån sak). Till min stora lycka hade vi dessutom tid att stanna till på Djurgården och luncha med Yrsa på vägen mellan Nynäshamn och Arlanda!:)

Tack alla för underbara veckor!!!

PS. Har nu köpt ett värmeelement! Vintern räddad!:)

