Vet inte om det blir tjatigt men jag tror nog ändå att jag borde dela med mig lite av den japanska hösten… Jag var ju på ännu en exkursion med min Ecological Engineering-kurs i veckan. Den här gången skulle vi titta på en Sandy Beach, ja en sandstrand helt enkelt…

Har fortfarande inte riktigt förstått vad vår professor försöker lära oss… Tror kanske att att hon, genom att visa oss vackra platser vill få oss att tycka det är viktigt att rädda dem sen när vi är färdigutbildade ingenjörer. Kanske? Eller så gillar hon bara att vara utomhus mer än att sitta i klassrum… Vad vet jag;)

Jag har ju redan varit på en hel del platser runt Fukuoka, har ju trots allt varit här mer än ett halvår nu. Mina kursare däremot (alla från olika delar av Asien) verkar inte ha varit någonstans. Man gör tydligen inte  utflykter bara för att se hur saker och ting ser ut… Det är lite konstigt, tycker jag att jag verkar ha sett mer av Japan än många av japanerna! Hursomhelst visar det kanske att min lärare har en ganska välgrundad tanke bakom sina små field trips trots allt… För mig är det väldigt trevliga högskolepoäng så jag klagar absolut inte:)

