Har inte längtat så här mycket på att skolan ska började sedan lågstadiet tror jag… sommarlov är ju trevligt men nu MÅSTE jag ha nått att göra! Ska läsa 6 kurser nu tänkte jag, så har jag alla credits jag behöver sen och kan koncentrera mig på att göra klart exjobbet så fort som möjligt. Tro det eller ej men nu finns det faktiskt engelska kurser på schemat! Bra för mig men jag förstår egentligen inte hur de japanska studenterna ska klara av det…

Idag hade jag första lektionen i Ecological Engineering… Ja… Det kändes ungefär som Skogsmulle i regi av Professor Trelawney (ni vet hon som hade Divination på Hogwarts). Ganska flummigt alltså, men charmigt på nått sätt:) Dagens lektion bestod av en dryg timmes promenad runt campus för att titta på bambu och ogräs (såg en orm också)… Vi pratade även om apelsiner och getter… Det är ialla fall den första kvinnliga professorn jag har träffat sen jag kom hit… den enda kvinnliga anställda till och med om man räknar bort administrativ personal, städerskor och tjejerna som går runt med matvagnarna. Konstigt samhälle!

Det är kul att vara tillbaka i alla fall… Nu är det snart dags för löpträning med några av killarna från labbet. Fukuoka Half-Marathon coming up!

