…eller ja det är ju i alla fall tanken. Den ”riktiga” skolstarten är inte förrän i oktober men som min professor så fint hintade om innan jag gick på semester: ”Studenterna brukar ju va i skolan även under lovet…”. ”Jaha!” sa jag ”Så gör vi inte i Sverige…” Spela dum när det behövs, varför inte;) Men nu sitter jag alltså här på laboratoryt igen, men hade inte tänkt att stanna för länge, det är ju fredag trots allt… jag tar reacklimatiseringen (kan ha hittat på det ordet) i baby steps :)

Jag har avnjutit flera fantastiska veckor med besök från, först mor och far och sen Gustav och Amanda… Tack till er alla fyra, bästa veckorna hittills i Japan!!! Min lilla lägenhet har verkligen utnyttjats till sin yttersta kapacitet vilket faktiskt ha gått bra även om det varit intensivt.

Vi har ju haft så mycket saker för oss så det kommer nog ta ett tag att komma ifatt med uppdaterandet här… men har ju fått lite påtryckningar hemifrån så jag får väl i alla fall lägga upp bilder från alla våra äventyr:)

Det sista jag skrev om var ju Nara… känns som en evighet sedan… Efter Nara forsatte vi med bil med sikte på Fukuoka via västra Honshus övre kust (inga mer äventyrsfärder på slingriga bergsvägar dock)… Jag hade ju redan sett en del av vad den japanska naturen har att erbjuda men jag tror att mamma och pappa blev lite förundrade av hur vackert det är överallt… och kanske ännu mer över hur oexploaterat stora delar är. Eller vad säger du pappa? De hade i alla fall en hel del hook-ups på berg, diverse fåglar (jaktfalk? häger?) och risfält (mamma!)… hur många gånger kan man bli exalterad över precis samma sak? Många tydligen;)

Jag berättar nog resten bäst genom bilder tror jag så here it goes:

Det får räcka för idag tror jag:)

