Sitter på konferensen (第36回 海洋開発シンポジウム) och fattar inte mycket. På japanska såklart… Tror jag och några andra tänker rymma snart och ta oss ut på stan. Imorgon presenterar några av killarna från labbet så det ska bli kul! En av dem har till och med sin presentation på engelska:)

Känns ganska lyxigt att få åka på vad som nästan blir en minisemester och i stort sett bli bjuden på allt. Vi kom hit igår eftermiddag, checkade in på hotellet (som är väldigt fint) och gick ut på en ganska fantastisk middag. När japaner beställer mat så slutar det aldrig komma nya rätter! Härligt!:) Drack dessutom min första sake, inte så dumt faktiskt! Dags att börja träna på min restaurantjapanska nu antar jag inför alla besök i juli-augusti!

Efter middagen gick några av oss till en bar en sväng (ok, det va min ide men vad ska man göra på ett hotellrum klockan åtta på kvällen?). Lite kul att få tid att prata med de lite äldre medlemmarna av vårt lab (det vill säga de som är i min ålder, doktorander och lärare)… Efter några öl så pratar faktiskt de flesta av dem lite engelska:)

Nu ska vi nog snart ut och sightseea (swenglish at its best)… Finns ett fint slott här tydligen och en känd onsen så vi får se vad det blir…

