Va ute på världens finaste löptur idag! Passade på att springa lite längre nu när det faktiskt va fint väder… Har varit lite sugen ett tag på att utforska vad som finns bortom berget som man ser från min balkong, 柑子岳… Så jag sprang runt det:)

Blev en fantastisk tur på 11k, ganska kuperad och framförallt med fantastiska vyer!!! Man blir nästan lite religiös;)

Man börjar med att ta sig upp för den långa raka backen man ser från balkongen och sen är man ute i naturen! Jättebranta berg på båda sidor av vägen, massor av tätbevuxet grönt och här och där små samhällen… En hel del växthus också, så jag antar att det kan va härifrån grönsakerna jag brukar köpa kommer.

Efter typ 6k kommer man ut till havet och följer sedan kusten några kilometer, tills man vänder tillbaka mot campus… Absolutly stunning! Helt klart min nya favoritrunda!

Tog en skärmdump från Runkeeper i mobilen på kartan:

20110530-073435.jpg
Om det är någon (pappa?) som är mer intresserad så finns alla mina löprundor här: http://runkeeper.com/user/JohannaEkstedt/profile

Nu är det dags att plugga lite till proven i japanska som jag har onsdag-torsdag…

