Alla dessa annonser på diverse internetsidor förbryllar mig… Vem skriver dem? Och den största frågan: Finns de någon som verkligen klickar på dem? Ever?!

Det här är ett fint exempel från min hotmail-sida:

  1. Första besökare? Strax innan 13? Ingen vidare populär site alltså…
  2. Jag har blivit utvald för att jag är den första besökaren MEN det är slumpgeneratorn som valt ut mig?!
  3. …och sen det här med ‘möjlig exklusiv vinnare’. Vad säger det… Att chansen att vinna är minimal men kanske, kanske är du möjligen en av dem som skulle kunna komma nära en vinst? Kanske mer lockande med exklusiva priser, eller?
  4. Sist men inte minst… vad är kopplingen till de små bilarna som kör runt annonsen (i orginalet rör de sig nämligen… mycket fancy!)? I don’t get it!

Härligt när man kan stanna upp i vardagen och bara förundras:)

(Kanske vore mer produktivt att faktiskt skriva den där rapporten som ska in i morgon, men då hade jag ju missat denna ypperliga möjlighet att få fundera lite över världen omkring mig…)

