Tisdag och dag två tillbaka i skolan efter Golden Week… Lovet har varit riktigt fint (även om jag kanske, i ärlighetens namn, inte behövde ett lov så snart efter skolstart…)!

Avslutande i alla fall lovet med en riktigt aktiv helg… Har ju till min stora lycka hittat ett Ultimatelag här i Fukuoka. The Hakata Hackers! Hörde av mig till dem för ett tag sen och blev inbjuden till en beach tournament i lördags… Eftersom jag inte tränat med dem än var jag lite osäker på om de ville att jag skulle spela eller bara komma och hänga lite, men massa spel blev det! De allra flesta (möjligtvis alla) lag som va med i turneringen kom från olika delar av Kyushu… ganska imponerande med minst fem damlag bara på denna ö!!!

Efter 6 timmar på stranden i 25 graders värme och med massa sol var jag ganska slut måste jag medge (att springa i sand tar ju en del på benen (och fötterna) dessutom)… men mitt lag gick obesegrade ur damtävligen så det va riktigt kul:) Det slog mig än en gång att frisbeefolk är likadana var man än kommer (väldigt positivt!). Det är nästan så att jag kunde plocka ut japanska motsvarigheter till mina gamla lagkamrater från Sverige;) Like! Lite svårare att komunicera med dessa nya vänner, men eftersom Frisbee trots allt är ganska internationelt så träffade jag även ett gäng engelskspråkiga (läs: amerikanska) killar…

Observera på dessa bilder hur välklädda japaner (framförallt japanskor) är i alla lägen… Helt galet!!! Det va mer än 25 grader varmt måste jag bara upprepa! Jag har bestämt mig för att i detta fall inte på några vilkor anpassa mig till den nya kulturen… jag skulle nog dö! Skadar ju inte med lite sol för min del heller, är ju smått genomskinlig efter den svenska vintern… Fick en komplimang om att jag var så vit, de japanska tjejerna är lite avis;) (Måste bara understryka att jag gör segertecken på denna bild endast, och då menar jag ENDAST, för att vi just vunnit en match… har inte för avsikt att ta efter japanerna i detta heller…)

Fick inte riktigt nog under lördagen så jag var med på Hackers träning på söndagen också… efter sammanlagt ca 10 timmar ultimate på en helg så behöver jag nog inte berätta hur svårt det var att ta sig ur sängen på måndagen (och det hade faktiskt inget med skolan att göra). Idag börjar till slut benen så smått lyda mig igen:)

Nu ska jag snabbt ta mig hem från skolan innan det börjar åska och regna igen… det känns som jag är i en regnskog just nu! Väldigt fuktig luft även när det inte regnar. Lite svalare idag däremot, jämfört med gårdagens 30 grader…

