Nu börjar Golden Week vilket betyder att jag har lov från och med i fredags tills nästa söndag… Inte så dumt!

Som sig bör kom ledighetskänslan krypande redan i torsdags eftermiddag när jag satt i skolan så jag hörde av mig till min enda oasiatiska vän här borta, Hanka från Slovakien, och kollade om vi skulle hitta på nått. Vi möttes upp i stan för lite mat och några öl… Väldigt nice!

Vi provade efter mycket velande på maten i ett av de traditionella food stallsen (Swenglish, yes!) med lokala nudlar:) Väldigt gott och lite mysigt att sitta sådär inne i ett litet skjul eller vad man nu ska kalla det:)

Sen tog vi en öl på en väldigt japansk amerikansk pub tills vi kom på att vi kanske borde tänka på att dra oss hemåt… Vi insåg snart att de sista bussarna hade gått, och de sista tågen verkade gå inom en väldigt snar framtid. Vid 23-tiden!!! Vi hann med ett tåg men fick promenera de sista 4.5 km eftersom bussarna slutat gå…

Det jag lärt mig idag är alltså att det antingen gäller att ta an early night eller klubba hela natten och ta morgontågen hem… Vad hände med lagom?!;)

