Så smått, så smått börjar skolan att rulla igång… Idag hade jag vad som kan ha varit det kortaste provet jag någonsin har och kommer att göra! Inträdesprovet för att få börja studera japanska är att man ska kunna Hiragana-alfabetet. Vi fick ett papper med alfabetet skrivet på romanji (romanska bokstäver) och så skulle vi skriva motsvarande tecken… Jag kanske tar i om jag säger att det tog 5 minuter! Alla rätt fick jag iaf så det va ju bra:)

Fick mitt schema för mina vanliga kurser igår också. Kommer att läsa fyra den här terminen:

  • GIS
  • Nearshore Dynamics & Coastal Processes
  • Groundwater Environmental Systems
  • Hydraulics of Sediment Transport

Ska bli spännande och se hur det går. Engelskkunskaperna hos lärarna är väl den svaga länken skulle jag kunna tänka mig… men jag får väl skaffa mig bra litteratur så blir det nog bra:)

Eftersom jag slitit så hårt idag redan, med 5 minuters prov, så tror jag att jag ska gå ut och njuta av solen nu… Kanske ta en promenad till havet! Har insett att det bara är 2 km dit:)

Hasta luego!

