♪( ´θ`)ノJa må dom leva, ja må dom leva… Måste ju såklart börja med att gratta mina bästaste Jonna & Challe som fyller… 25(?) idag;) Grattis grattis grattis!!!
_________________________________

Jag slog två flugor i en smäll idag på eftermiddagen: löprunda + utforskning av campus. Runt tjugo grader idag och strålande sol så det va härligt att kunna springa i T-shirt:)

Ito Campus är ju väldigt nytt och tanken är att alla universitetets institutioner ska flytta ut hit från centrum efterhand som det expanderar… Det finns alltså mycket yta att röra sig på och många byggen på G…

Löprundan jag tog ser ut såhär:

20110410-214241.jpg
(eftersom det va tema språk igår får jag väl lägga upp en karta idag så att pappa blir nöjd också;) )

Det som inte direkt syns på kartan är hur stora höjdskillnader det är. Hela Campus är en uppförsbacke! Blev ju däremot nedför på rakan hemåt som går precis nedanför det riktigt branta berget i norr… Väldigt häftig och tät bambuskog att titta på där!

Kul att se lite mer av de avlägsna delarna av campus… Bl.a. finns tennisbanor på två ställen, baseballplan (verkar va grejen här), fotbollsplan och friidrottsarena… Inte illa alls!

Annars har det mest varit Hiragana-plugg idag… Känns som att jag börjar närma mig målet (^_-)

