20110409-152712.jpg

Efter en vecka med nätter av 2-3 timmars sömn tror jag nu jag kan ha återhämtat mig… Jag sov till 14 idag! Inte så ofta det händer direkt (*^_^*) (ni får ursäkta… jag har fastnat lite för de japanska smiliesarna).

Nu sitter jag hur som helst på min balkong i solen, 19 grader varmt står det på telefonen och det är lördag! Härligt! Ovan har ni min balkongutsikt!

Hade som plan att utforska Fukuoka idag men eftersom det blev lite av en sen uppstigning får det vänta till imorn eller måndag (…är stan öppen på söndagar måntro?)

Lyckades nog memorera a-no i Hiragana-alfabetet igår i alla fall så jag tror dagens uppgift får bli att ta sig an resten! Mest för att show off (och lite för att mor ofta brukar va lite intresserad av språk) så ska jag visa vad jag lärt mig:

A-あ I-い U-う E-え O-お
KA-か KI-き KU-く KE-け KO-こ
SA-さ SHI-し SU-す SE-せ SO-そ
TA-た CHI-ち TSU-つ TE-て TO-と
NA-な NI-に NU-ぬ NE-ぬ NO-の

