Idag har vi haft introduktion till programmet och av kurser… Det är i alla fall vad jag tror… Har inte förstått mycket! Så här såg dagens schema ut:

20110408-143334.jpg

Tiderna förstod jag i alla fall:)

Formal wear va det som gällde idag så jag har varit omringad av japaner i kostym. Mest killar som pluggar här verkar det som, 90% sa nån. En annan europé/amerikan såg jag också men han gick ett annat program…

20110408-141651.jpg

Det ingick även presentation av Double Degree programmet med utbyte till Lunds Universitet (det förstod jag) så jag fick presentera mig inför två klasser av japaner med tomma blickar… Tror inte dom förstod så mycket av vad jag sa men alla verkade glada att jag var där:)
Fick lite frågor om vad Sverige är känt för men det enda vi kom fram till som de flesta kände igen va ABBA och Zlatan…

Har fått lite mer kontakt med killarna jag delar kontor med för tillfället… De är inte super på engelska direkt men dom försöker verkligen kommunicera! Man ser verkligen hur dom tänker:)
Jag har sedan jag kom blivit guidad runt av en kille som heter Kosuke som också sitter i samma rum. Han ska till LTH till hösten så det känns som jag behöver styra upp nått slags välkomnande till honom, så mycket som han har hjälpt mig.

Ja så mycket mer blir det nog inte idag… Måste hem och plugga in Hiragana-alfabetet som jag förväntas kunna på onsdag!

/ ヨハナ

(#^.^#)

